20110414

Krank (Kapt'N K Mix)

Peh. Jadi bila dah hari-hari duduk terperap di rumah, aku terima tawaran mak saudara aku kat kampung untuk tolong mengecat rumah nenek aku. Dan pulanglah aku petang hari Selasa lepas ke Dungun (je) dihantar oleh mak dan bapak aku. Tak selesa sangat la sebab dapur pun tengah dibaikpulih dan bilik depan tu pun tengah dicat. Jadi hari Rabu keesokannya aku pun mulalah tolong sepupu bapak aku yang lebih kurang sebaya tu cat bilik. Ada la dalam beberapa bahagian kecil yang aku cat. Tu pun dah berpanas berpeluh macam orang kena soal di bapak mertua di tengah gurun. Petang tu mak aku ada telefon kata yang nama aku ada keluar untuk temuduga asasi TESL yang aku mohon secara terpaksa dalam UPU hari tu. Memandangkan temuduga tu Ahad ni, jadi terpaksalah aku balik semula ke Kemaman hari Rabu tu jugak sebab nak ke sekolah untuk minta pengesahan sijil dari pihak sekolah. Peh. Membazir tenaga sungguh pergi balik pergi balik. Duduk kat kampung tak sampainya dua hari pun. Jadi pagi tadi lepas fotostet semua yang diperlukan, walaupun bapak aku kalut dan marah-marah juga sebelum dapat jumpa surat beranak aku yang hilang, aku pun pergi la rumah kawan aku Muaz Kekasih Taylor Swift untuk ambil dia temankan aku ke sekolah. Dan lepas sudah semua tu, aku ajak Muaz ni makan nasi beriyani kat kedai tempat kerja kawan aku seorang lagi, Afik J-Pop Klon Ayahnya KK. Sebelum tu ingat nak ke Seri Bandi ke rumah Remy Gamer Hardkore Peminat Chelsea, telefon dia dia pulak kata tak ada kat rumah, balik kampung. Jadi lepas kenyang, aku dengan Muaz terus ke rumah Faiz Hakimi Obsesi Lamborghini. Dia nak ke bandar baiki jam Lamborghini dia yang tercabut tali. Lepas sudah tu, lepas tawaf Yellow Town, kami pun balik.
Petang tadi Irfan Pak Arab Moden ajak aku ke pasar malam. Terjumpa kawan-kawan, lepak kat taman permainan, buat sa'ie sepanjang gerai-gerai, makan aiskrim potong. Rutin biasa la tu kiranya kalau ke pasar malam dengan dia ni.
Dalam 4 hari ni je la aku boleh jumpa kawan-kawan pun. Lepas temuduga Ahad ni, temuduga yang aku yakin tak akan menjadi temuduga bila aku dah senyap tak keluar sepatah haram cakap mat salih, aku kena balik kampung semula, sambung kerja mengecat. Lepas tu PLKN celaka jahanam tu pulak, pertengahan bulan Mei nanti. Serabut, serabut.

No comments:

Post a Comment

I want to know your answer.