20110216

Sumbarl de Kerrang!

Lepas tengok iCarly tengah malam semalam, dan lepas putuskan yang gua sudah bosan online Fesbuk, gua ke dapur mencari makanan. Dan ketika inilah gua dapat tahu yang gua ada bakat memasak. Tengok bawah tudung saji ada lagi sambal kerang untuk nasi lemak pagi semalam. Sebelum ni gua tak gemar makan kerang, hanyir katanya. Namun kerang mula masuk dalam senarai makanan gua sejak beberapa tahun yang lepas, lepas gua mula akil baligh. Berbalik kepada sambal kerang yang sudah sejuk itu, gua pun memutuskan yang ianya lebih enak dimakan kalau panas sedikit. Lalu gua pun memindahkan sambal kerang tersebut dari dalam mangkuk ke dalam kuali yang sudah tersedia di atas dapur bekas kakak-kakak gua memasak mi segera beberapa jam sebelum itu. Jam menunjukkan pukul 1.30 pagi. Gua mengacau-ngacau sambal kerang yang sudah kering tersebut sambil menunggu sehingga ia berasap. Lepas dah berasap, gua angkat, letak dalam mangkuk kembali, dan makan dengan sos cili Life. Nikmat sungguh.
Lepas tu, masa pukul 1.40 macam tu, sedang gua bersiap-siap untuk tidur, terdengarlah gua akan satu bunyi seakan-akan bunyi CPU komputer menderam. Tapi komputer semua dah tutup dah. Gua fikir bunyi paip, tapi dekat sinki tu senyap je. Gua ingat ada objek terbang tak dikenali merayau-rayau dekat kawasan perumahan gua ni, mungkin cari gua barangkali. Sebab sebelum ni pun gua dah pernah dengar bunyi tu, tengah malam buta juga. *Masa ni musik latar dia lagu tema X-Files bunyi guna mulut.

No comments:

Post a Comment

I want to know your answer.